imported
hej!
Jag öppnar en tråd med den intressanta frågan hur många här har hållit föredrag inom akvariehobbyn?intressant detta då det finns massor och berätta, man kan också om man ska hålla föredrag kontakta SARF som ger adresser till dom olika akvareiföreningarna/Ann-Mari
defdac
Jag har gjort det 4-5 gånger.
Kjell-Fohrman
Det har hänt några gånger under årens lopp - SARF har mig på listan över föredragshållare
imported
Hej!
Hej!
Ja själv har jag hållt en serie föredrag i olia föreningar bla om diskus och biotopakvarier/Ann-Mari
HenrikV
Varje gång vi har gäster hemma, får jag hålla föredrag i akvaristik. Även på jobbet håller jag jämt föredrag om akvarier åt mina arbetskamrater. :D
Ja, jag vet att det var ett onödigt inlägg, men jag var bara tvungen...
imported
Hej!
Hej!
Du påminner mig om Janne Wester på Södemalmsakvarieaffär när han har kunder han berättar inte han håller hela föredrag för kunderna när dom handlar fisk,jag hade själv ett uppmärksamt föredrag i Spånga Af i våras i ämnet "Hållnig och odling av diskus"/ Ann-Mari
joe
Har hålli mängde av föredrag och liknande - både i jobbet och privat. Dock inga som ens gränsar till akvariehobbyn, tyvärr. Men jag var tidigt ute i ett annat avseende, hittade häromsistens ett "projektarbete" från 7:e klass där jag och en kompis skrivet en artikel om hur man börjar med akvarium.
Det var riktigt rörande att se våra tafatta texter och tecknade bilder av diverse fiskar och tillbehör (ja, det var på stenåldern innan disgitalkameror och annat - i tiden då POGOpedagog firade triumfer med bildband och "ping") -dock lite impad av att vi faktamässigt trots allt inte var så illa ute.
Lite OT - men roligt att meddela iallafall!
PatrikMalmo
På förra jobbet höll jag en hel del föredrag, dock inte relaterade till akvaristik. Ändå rätt skoj, har bland annat förklarat den svenska välfärdsmodellen för en kinesisk delegation från en "liten" kommun i Kina (bara runt 10 miljoner invånare...).
Inom akvaristiken har jag hållit föredrag om vattenkemi, växtakvarier, filterteknik och fisk som inte läser böcker. Är inbokad för ett föredrag för Köpenhamns akvarieförening också, i december.
Hilsen,
P
imported
Hej!
Hej!
Jag har hållit 4 föredrag i 4 olika akvareiföreningar, för flera år sedan höll jag ett föredrag i Spånga AF i ämnet "Art och biotopsakvarier med tyngden på SA ciklider"/Ann-Mari
nils42
Hej!
Massor. I andra ämnen än akvaristik och även någon enstaka sådan ( men det må vara mig förlåtet nu )
Hälsn Nils
imported
Hej!
hej!
Jag vill också säga en sak som inte har med tråden och göra och det är att min bok snart ska till bokförlaget/Ann-Mari
rent-vatten
offentligt för okända i en större grupp en gång på komvux, men annars för oerfarena akvarister som vill köpa fisk av mig.
MAkke
hej!
Jag vill också säga en sak som inte har med tråden och göra och det är att min bok snart ska till bokförlaget/Ann-Mari
Annars är det inne nuförtiden att släppa boken efter filmen...
Mikael
imported
Jag har hållit föredrag på en norsk frisersalong om Victoriaciklider. Pekpinne fanns det ingen så jag fick gå ut och bryta en kvist i häcken utanför.
shreek
Annars är det inne nuförtiden att släppa boken efter filmen...
Mikael
hahaha ja den tråden va ju kul:D
Wilhelm
hej!
Det är vi ju vana vid att du ofta skriver nåt som inte har med tråden att göra.
Och förresten, det har du ju redan sagt för minst ett halvår sen att du lämnat boken till ICA förlaget.
Alexander-Ylipaa
Det är de enda jag gör på jobbet! :D