Precis den är juinte lik N.livingstonii för 5öre.. Hur gick det med dina korsningar? Fortsatte dem leka eller flyttade du på Compressicepsen. Jag antar att flyttar jag på min blir det bara samma sak i ett annat kar. Enda kanske är att skaffa fler honor. Jag funderar på om man ska ta upp livingstonii honan och tömma ut romen eller ska hon gå med den vad är bäst? vill ju inte att hon spottar ut sen när hon går med sin egna art o tuggar förhoppningsvis nästa gång.
Och som Endymion säger att den finns ju över hela sjön borde ju då ha korsat sig någon gång i det vilda också? Eller blir det kanske annorlunda där.
Alla malawi KAN korsa sig med varandra - det viktiga är att alltid ha både hanar och tillräckligt med honor av varje art då brukar det inte inträffa.
Vad som hände sedan minns jag inte - det var väldigt länge sedan.
En anledning till att de inte korsar sig i sjön är att det där finns en tillräckligt stor population, att honorna där har en möjlighet att ge sig iväg. Om ändå hybridisering uppstår i sjön så är dessutom chanse rätt liten att ynglen klarar sig.