Oxygar www.ciklidhobby.com Nol ligger ca 3 mil norr om Göteborg. Lite långt o åka till göteborg för att köpa fisk
malawijanne Lite långt o åka till göteborg för att köpa fisk Ja allt är ju relativt, du frågade var man kunde få tag i fisken, vi svarade. Jag, kanske skulle ha skrivit tack för informationen, men som sagt allt är ju relativt.Janne
HenrikV Lite långt o åka till göteborg för att köpa fisk Det är väl ingenting att åka från Motala. Folk från hela landet shoppar där...
Oxygar Det är väl ingenting att åka från Motala. Folk från hela landet shoppar där... Hehe. fårväll ta mig ner ditt någon gång då :) men om någon vet något närmre ställe skulle jag vara mycket tacksam om någon talade om det :)
Oxygar Nu har mitt akvarium äntligen fått 2 invånare. dags för dom o skita ner lite så pumpen får något att göra :p
joe Hur många troffar kan man ha i ett 540L akvarium??? Vill du ha nabbt svar så kan jag nog svävande säga - 1 gruppp (och nåt annat ska man väl inte ha - än en grupp alltså!) och det är väl minst en 10-15 individer. Men kolla med nån i Troffe tråden för mer precisa svar, för säkerhets skull :^) Och så kan man kolla vårt eminenta artregister - men det kanske du gjort? -även om där inget stod om gruppstorlek. T.ex T.dubois: http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_art.php?ID=176
jonre723 Hur många troffar kan man ha i ett 540L akvarium??? Man kan ha nästan hur många som helst, men man får byta vatten därefter. Köp 50 små och gallra hanar så att du får en grupp på 30-35. Det är i mina ögon det lättaste sättet att göra det på.
Oxygar Fick bara tag i 15 st igår men ska hämta 7 st nästa vecka med. Så då har jag 23 st om alla överlever tills dom ska i i det stora akvariumet. Finns det några andra troffar jag kan ha med mina ikola som inte korsar sig? Tack för svar.
Bright_Blue Duboisi kan du ha utan problem, blir en snygg kombo. Körde ett tag själv på ikola och moliro som också var riktigt snyggt, tror korsningsrisken är liten. Fick bara tag i 15 st igår men ska hämta 7 st nästa vecka med. Så då har jag 23 st om alla överlever tills dom ska i i det stora akvariumet. Finns det några andra troffar jag kan ha med mina ikola som inte korsar sig? Tack för svar.
Johan-F Hur många troffar kan man ha i ett 540L akvarium??? Personligen så tycker jag att det fungerar bäst om gruppen består av ca 30 st. av samma sort, så frågan är om du vill/orkar ha en eller två grupper i akvariumet. Desto mindre liter vatten per fisk = känsligare och mer arbete. Hälsningar Johan
Oxygar Vet ni någon odlare i Östergötland som kan tänkas ha Tropheus brichardi, Kavala eller Tropheus moorii, Nkamba. Någon av dom 2 sorterna borde jag kunna ha med mina ikola va?
Oxygar Johan Personligen så tycker jag att det fungerar bäst om gruppen består av ca 30 st. av samma sort, så frågan är om du vill/orkar ha en eller två grupper i akvariumet. Desto mindre liter vatten per fisk = känsligare och mer arbete. Hälsningar Johan Jag har ju 15 ikolor nu o ska få 7 till och då blir det ju 21 st om alla överlever sin unga ålder. Har aldrig haft yngel förut. Brukar alla överleva. I såna fall ska jag köpa 9-10 st till ifrån en djur affär att jag har drygt 30 st? Eller hur ska jag göra? Behöver alla vara i ungefär samma storlek eller spelar det ingen roll?