Som sagt, återkommer med bilder.
Jag är en dålig människa, men två barn, magsjuka, vattkoppor, jobb, sömnbrist osv gör att jag prioriterar den här tråden rätt lågt just nu. :D
Bilder kommer...
Har fortfarande problem med alger. Går sakta åt rätt håll (inbillar jag mig själv) men inte tillräckligt snabbt. Har bytt några växter som samlat på sig för mycket alger mot några nya.
Provar även en ny typ av reaktor. Min förra hembyggda funkade super till en början, men sen helt plötsligt fick jag problem med att det byggdes upp massa gas i den. Får se hur den nya funkar.
Har kört med ytterfiltret som reaktor ett tag och det verkar fungera rätt bra så det lutar nog åt att jag kör så om inte detta funkar. Ska försöka få tag på ett begagnat litet ytterfilter som jag kan fylla med biobollar eller makaroner och köra det som reaktor.
Var på jakt efter lite apistogrammor igår men gick bet. Var på Akvarielagret, Bromma Zoomarknad och min lokala djuraffär men hittade inget av intresse. Var för lite färg på dom. Någon som vet var i stockholmstrakten man kan få tag på tex. A. Panduro?
Min lokala affär kan ta hem fisk på beställning så jag ska kolla lite närmre med dom, men man vill ju gärna se på fisken innan man köper den *-)