Luftdrivna pumpar är icke att förakta! (Av flera anledningar)
En stor fördel är att man kan driva flertalet filter på en och samma (luft)pump, priset är som tidigare sagts också väldigt rimligt. Dessutom finns det reglage att köpa till för ett fåtal kronor så blir arrangemanget helt justerbart från 0 - MAX. Tex. bra om man vill leka av Betta splendens (Kampfisk) eller andra skumbobyggare, då man kan strypa flödet på filtret till önskad effekt. Jag bygger egna små biologiska filter som jag driver med luft, om så önskas kan man även använda tex. torv eller annat i filtret för att påverka vattnet i den riktning man önskar. (Och då kommer "luftpumpsarrangemangets" fina justeringsmån helt till sin rätt)
citat:Någon som vet en bra och tystgående luftpump?Den ska vara till ett 400 l kar,helst med två utgångar.
Hej Stefan! Jag köpte nyligen en med två utgångar (300l/h), men den kanske är aningen klen för ditt syfte!?!? Jag minns inte på rak arm tillverkaren, men när jag är i min "odlingslokal" ikväll skall jag kolla! Den var nämligen väldigt tyst jämte de andra jag har. (tror den såg ut som ett "tefat" (UFO du vet) !!!!

Tillverkaren i fråga har väl antagligen kraftigare varianter av "åbäket" också.
Återkommer
Vänliga hälsningar
F.H.