Finns ju en del avarter på avatarer (där gäller det att hålla tungan rätt i mun!) i forumet. Och är det så att alla ska ha en avatar med personbild alt. ingen avatar alls? Har jag uppfattat det rätt då?
De som vill använda avatar gör det och ser då till att följa bildreglerna för detta. vill man inte använda avatar gör man inte det.
[/quote
]
Och- vad händer om man har en annan bild än sig själv på avataren? Just nu inte mycket vad det verkar!
Man skickar ut ett PM och ber användaren att ändra avatar så att de uppfyller reglerna eller ta bort den. Åtlyds inte detta så tar man helt enkelt bort avataren centralt ifrån.
[/quote
]Allt är relativt även med en sådan regel. Ta bara min avatar som exempel.
En avtar anges att den skall vara en personbild och din avatar är ju en personbild (även om nu inte ansiktet syns särskilt tydligt), och inte en fisk, bil, tecknad figur eller någonting annat.
[/quote
]
Det jag vill säga är att regler är bra om man använder dom med förnuft, som i detta fallet. Man skapar en debatt tråd istället för att gå in och moderera direkt.
Generellt sett så är vi väldigt medgivande av användningen av avtar, men ibland så behövs ett påpekande. Inte svårare än så. En kort dialog via PM så har man löst det hela i 99,9% av fallen.