Mycke läsning att ta ifatt så här sent.
En kort kommentar.
Jag gillar inte facket!
Jag är med i facket!
Istället för att gå ur facket valde jag att bli förtroendeombud, tror jag det heter.
Istället för att klaga ger jag mig in i getingboet, snacka om en katt bland hermelinerna;)
Ska bli intressant att få se verkligheten från andra sidan:^)
Angående sjukskrivningar och försäkringskassan, tyvärr var det nog dags att göra något!
Kändes under en period som Miljöparties flum om friår och medborgarlön redan var infört för de som visste hur man skulle utnyttja systemet.
Därmed inte sagt att dagens nya regelverk kanske är det bästa.
Om man tar sig tid och läsa reglerna samt de skyldigheter som läggs på F-kassan så verkar det vara rätt tänk bakom.
Hoppas bara att man är lika noga med skyldigheterna om rehap mm som med kraven på den sjuka.
Ja det är den rätta vägen, gå på mötena, bli APO, ställ krav på dom lokala facken så kommer det att sprida sig uppåt. Facket blir aldrig bättre än vad VI gör det till, man får det fack man förtjänar.
Ang rehabplaner, ja det ser fint ut på pappret, men eftersom dt bara tar 180 dagar det vill säga 6 månader innan man är tvungen att söka ett annat jobb på hela arbetsmarknaden i hela sverige, och det tar ca 8 månader att bara komma till en ortoped för en undersökning, ja då känns det som att man går händelserna i förväg, om man börjar rehabilitera innan man ens har börjat behandla sjukdomen.
Ja det man inte förstår det är bara att beundra.Janne