Malawijanne, väldigt fina färger och fiskar!
Kan du inte berätta lite mer om dina eureka och röda rubiner? Gissar att det är dom du har haft längst(?). Ungefär vilken generation är du inne på idag?
Nej det är inte dom fiskarna jag har haft längst.
Men mina eureka som jag hade. (Ja tyvärr så var jag tvungen att sälja dom.snyft) men dom hade jag haft i ca 10 år jag tror att jag var inne på 4de generationen, men samtidigt så vet jag att när jag köpte mina yngel utav eureka, så var dom inavlade i minst 2 generationer till.
Den stammen utav röd rubin som jag behöll,(Jag hade två stammar till) den kom ifrån en duktig odlare i Örebro, och jag är väl inne på andra generationen nu, den tredje på uppväxt, ja varför behöll jag just den stammen, jo jag fick fram en hanne, den var så djävla röd, men den dog tyvärr, men jag hoppas att dom generna finns kvar så att jag får fram en sådan hanne till.
Men den stam som jag har haft längst det är mina rödzebra, dom har jag haft nu i ca 20 år, ja vad kan det bli kanske 7nde generationen, samtidigt som jag vet när jag köpte dom som yngel så hade han som odlat dom säkert haft dom i minst 2 generationer till.Janne