Vad är det för fel på dig
man sitter här framför datorn och har kul
varför är du ledsen o sur
om jag har gjort ett personligt påhopp ber jag dig om ursäkt
se så här om alla är med i ett parti vilka tråkiga diskussioner det blir,
eller om alla höll på AIK ganska tråkiga matcher
eller att alla åker moped
eller alla hundar är Lady
alla tv program är Idol
eller att allt har en censuravdelning
Jag tycker att debatt är väldigt viktigt. Jag älskar vedersakliga argument, argument som leder debatten framåt. Habermas talade om det goda samtalet, samtalet där alla försökte testa om det man verkligen kände till var det rätta och det bästa för alla. Helt utan prestige jämförde man erfarenheter.
Du jämför inte erfarenheter eller söker det ultimata för alla parter. Du försöker misstänkliggöra andras åsikter utan att argumentera för dina egna på ett vederhäftigt sätt. Du försöker inte övertyga - du försöker vinna.
Jag är inte "ledsen och sur", jag är fylld av förakt för din besserwiesserattityd och jag tycker att det är på tiden att någon ryter ifrån! Du har inte gjort ett "personligt påhopp", du har återupprepat ett allmänt påhopp på alla de som inte tycker exakt som du!
Nu kan någon möjligen tycka att jag är feg men jag har inte för avsikt att gräla här hela kvällen. De som inte hittills har förstått vad jag försöker peka på lär inte förstå det även om jag munhuggs med akvarieaffärsägare CF resten av natten. Därför bryter jag nu här för ikväll...