Vad jag menar är att det finns massa röster i vårt samhälle som lovar guld o gröna skogar. Granskar man många av dessa röster finner man att dom är löngnare. Ta bara reklam tex. Nu är det inte bevisat att stiftelsen ett klick för skogen är löngnare vad jag vet men jag är skeptisk minst sagt.
Ja det var just kopplingen mellan jehovas och Ettklickförskogen som jag är nyfiken på.
Det är väl bara Christer och hans lärjungar som antytt att Ettklickförskogen skulle vara lögnare. Annars är det en helt vanlig insamlingsstiftelse redan som räddat en gammelskog och nu har till mitten på mars på sig att samla in 7 miljoner kronor för att köpa in ytterligare en gammelskog och därmed rädda den från avverkning.
Idén med sponsring av en länk är relativt ny och det verkar säkert konstigt för många att man kan rädda skog genom att klicka på en länk, men pengarna kommer från sponsorer som har banners på sidan man kommer till när man klickar på länken. Alla kan bidra till att rädda skog utan att det kostar något, pengarna står sponsorerna för.
Till och med Christer erkände tidigare i denna tråden att det var en bra idé, om han själv kunde ha med banners. ;)