Jag tror att det skulle vara lönsamt att ge dessa råd i kombnation med försäljning...Det skapar ju en relation mellan försäljare och kund som är oslagbar om man är ärlig och har koll..jag jobbar själv i butik och jag vet att många kommer tillbaka för att vi ger ärliga råd om diverse djur samt att vi är säger det rakt ut om vi inte vet svaret..
att odla något lättsålt tror jag är riktigt bra för där kan de stora fraktkostnaderna ligga och dessa vill man ju undvika. Kan man sen ha någonting ovanligt på sidan av så tror jag man kan tjäna en hacka även på detta..men då gäller det ju att man först har den kundbasen som krävs
Ja, jag har tyckte länge att det finns en outnyttjad potential i odling av lättsålda arter(i synnerhet ciklider) som kurvciklid, fjärilsciklid, Ap. Agassizi och andra liknande fiskar som även funkar bra i sällskapskar. Finns säkert en tanke bakom det, men det är allt för få butiker som odlar själva eller köper/byter in från lokala hobbyodlare. Mindre frakt, färre som tröttnar för att de får karen fulla med yngel... Och inte minst för att man säkert kan köpa in jättebilligt eftersom fisken annars skulle gått ner i avloppet.