johho
Hon tuggar faktiskt ännu fast det är hennes första lek som jag vet om. ska försöka krossa lite stenar och göra "små grottor" så kanske några yngel kan överleva. För har bara ett akvarie så kan inte flytta dem.
cichlids4fun
Fick tokrycket ikväll och slet tag i kameran och drog några bilder, kvaliten e ju inge vidare med dåligt ljus dålig skärpa och skitiga rutor, men det är ju iaf bilder ;)
Wilhelm
Syns inte ett spår av dåligt ljus, dålig skärpa och skitiga rutor! Och kvaliten kan man inte heller klaga på! Så ta o knäpp några bilder till!
Anders-i-Askim
Fick tokrycket ikväll och slet tag i kameran och drog några bilder, kvaliten e ju inge vidare med dåligt ljus dålig skärpa och skitiga rutor, men det är ju iaf bilder ;)
Ser bra ut tycker jag!:D
THORLEIF
Cichlids4fun>Hvis det er dårlige billeder???så vil jeg gerne se dine gode billeder ;)
Men fine billeder er det ihvertfald :)
mvh
Carsten
cichlids4fun
tackar alla ska se om jag kan rengöra lite rutor nån månad och tända nåt vettigt rör och se om det inte kan bli bättre då
en te:D
Anders-i-Askim
Senaste kullen.
Här kommer lite bilder. Var länge sen sist.
Pappa papilio tar precis in ungarna. Skrämd av kameran och min närvaro.
Anders-i-Askim
Bild 1: 7 månader gamla yngel.
Bild 2: 3 dagar i det fria
Bild 3: Hane med 6 månader gamla yngel
Wilhelm
Vilka skönheter!
Decimus
Det är trådar som denna som gör att man återkommer till ciklid.se otroligt vackra fiskar!
oaken
Riktigt snygga fiskar och bilder!
specmats
kan bara hålla med :P
Anders-i-Askim
Tack Alla för den positiva kritiken.
Testar ett par till:
Bild 1: 3,5 månaders yngel
Bild 2: 540 l yngel 6-7 månader + vuxen hane
Bild 3: mycket blått i denna fisken
specmats
"Bild 3: mycket blått i denna fisken" -Och snygg som attan:) såg Tembwe för nån vecka sen på akvarie-leasing och ja är mycket förtjust i arten
Markie
Najsa bilder anders i askim ! Kul att dom skiljer en del i mönster på ryggfenorna.
Skulle ha åkt med umeå af på en akvarietripp till bla leasing i slutet på denna månad men det hela blev inställt pga för få deltagare:( Troligtvis hade det blivit papilioköp, Men den som väntar på nått gott.... :´(
Decimus
Vackra som bara den!
En fråga, kan det skilja så mkt inom en specifik art? tidigare tembwe har ju haft mer gult i färgen? eller är det två olika varianteR?
Anders-i-Askim
Tack för bildkritiken! :)
Decimus:
Att fiskar i olika akvarier skiljer beror oftast på vattenkvalitet och foder.
Innom samma akvarie kan det skilja en del beroende på humör och aggresivitet.
Men visst finns det variation innom gruppen Tembwe (se bild 3 ovan som är extremt blåprickig)
Den största skillnaden upplever jag i ryggfenan som är individuell ungefär som ett fingeravtryck.
Dock utvecklas och förändras färgerna med tiden.
Decimus
Anders i Tack för bildkritiken! :)
Decimus:
Att fiskar i olika akvarier skiljer beror oftast på vattenkvalitet och foder.
Innom samma akvarie kan det skilja en del beroende på humör och aggresivitet.
Men visst finns det variation innom gruppen Tembwe (se bild 3 ovan som är extremt blåprickig)
Den största skilnaden upplever jag i ryggfenan som är individuell ungefär som ett finger avtryck.
Dock utvecklas och förändras färgerna med tiden.
Ok, så det kan skilja så grovt som mellan blått och gult alltså? Fräcka fiskar, ha-behovet växer varje gång man kikar in här =O)
PatrikMalmo
Mm, har suktat länge efter denna art men hittills lyckats hålla mig... snart är det dock Tysklandsresa, får se hur fet plånkan är!! Granna bilder på grann fisk!!
Hilsen,
/P
classe
supersnyggt fiskar har du där Anders...