har nu haft 8 st Papilio kanoni 6-7 cm i nästan ett dygn, de går som sagt ensamma i ett 375 liters och är Extremt skygga, men det kanske blir något bättre med tiden.
Har läst om denna arts aggressivitet och måste säga att i jämförelse med Callochromis melanostigma och Xenotilapia ochrogenys (sandisar ja haft) är mina Papilio små fredsälskande lamm, men är naturligtvis medveten om att det kan ändras med tiden.., Ska mata dom snart å hoppas att de vågar ta till dej fodret, NLS blir det och bilder blir det också, snart.:)
Har varit väldigt orolig med NLS när det gäller mina Kanonis.
Har aldrig sett dom ta maten i munnen och faktiskt äta den, utan spottar samtliga NLS jag provar.
Dock, om jag matar på, och sedan går för dagen så är det rent på botten dagen efter, alltså äter dom ändå. Antar att dom äter när maten blir mjuk i vattnet.
Iallafall så växer de på bra, t.om mina undernärda fiskar har lagt på sig.
Nu blir det enbart NLS, för ett tag sen var det väldigt mycket vita mygg, som för övrigt UPPSKATTAS väldigt mycket, men nu får det räcka, NLS för hela slanten och hopp om tugg.
Ps: På tal om Ochrogenys, samtliga tre honor tuggar, upplekta av den enda hanen i gruppen 1-3. =)
Allt inom en vecka efter att hans rygg läkt efter en skada.