Suck :(
Det verkar som att honan lugnat ner sig och låtit hannen komma tillbaka in i grottan. Ev har dom lite mer yngel på gång? Men det närmar sig ett nytt vattenbyte, och jag skulle gärna dammsuga sanden så den bruna ytan så sanden blir vit igen. Men risken är väll att stackarn får stryk och blir utsparkad igen. Antar att jag måste välja mellan vit sand eller tråkigt ful brunaktig sand och jullar som är sams. Frågan är väll om honan blir elakare den andra gången eller om dom lär sig att det är en återkommande rutin när jag byter vatten?
Gjorde ett 15% vattenbyte, och damsög botten en del då det var mörkgrönt istället för vitt. Några minuter efter jag var klar ser jag hur den stora honan attackerar hannen genom att hugga honom rakt över munnen som en attans haj. Hon gapade rejält och ruskade om honom som en skogstokig besärk! Skall erkänna att även om jag tycker att jullar är vackra fiskar så tror jag att jag byter ut dom mot en fisk som inte blir galen vid varje vattenbyte :(
Tanken var ju att jullar och multisar skulle vara huvudfiskar i mina 2 tanganyika akvarier. Så då återstår multisar men sedan vet jag inte vad jag kan ha med dem i ett 250L Prinsessor är ej aktuella. Får fundera vidare....