Oden70 köpte du dem av cutekid??? mina ser exakt lika dana ut men dem e sålda som macroghnatus rainbow:S Men snygga bilder Både du och Calle kan har rätt, men köpta på Ankaret som Pet Kasumbe rainbow från Tanzania.... Så låter det vara osakt om namnet
Oden70 Nope inte av mig .. det där ser ut som mina, alltså Petrochromis sp. macroghnatus rainbow och inte kasumbe rainbow. Skall du till lund så ta med dina;) Har du inga andra petrisar nu Calle??
Laesk Tack tack ska ni ha :) De är firrar från Mr T Englund, bara de gulaste duger åt en sann uppfödare :P
Cutekid Både du och Calle kan har rätt, men köpta på Ankaret som Pet Kasumbe rainbow från Tanzania.... Så låter det vara osakt om namnet Hej! Mina kommer också i från Ankaret från början och såldes under samma namn som dina. Men det stod klart ganska tidigt att det inte var några kasumbe rainbow utan Petrochromis sp. macroghnatus rainbow. Detta har bekräftats av fler duktiga petrochromis hållare mm. Snygga är dom i alla fall. Här har du du en bild på en Kasumbe sp. Orange http://cichlids.akvariefisk.dk/storage/debat/610488B9-1320-E98D-1C7339E1AFDB87E7.JPG
Oden70 Hej! Mina kommer också i från Ankaret från början och såldes under samma namn som dina. Men det stod klart ganska tidigt att det inte var några kasumbe rainbow utan Petrochromis sp. macroghnatus rainbow. Detta har bekräftats av fler duktiga petrochromis hållare mm. Snygga är dom i alla fall. Här har du du en bild på en Kasumbe sp. Orange http://cichlids.akvariefisk.dk/storage/debat/610488B9-1320-E98D-1C7339E1AFDB87E7.JPG Kasumbe sp. Orange, HONOM VILL VI HAAAAA!!!!!!!!
pontus jo jag har oxå just denna petrochromis, och någon macroghnatus är det ju inte. även om den om nämns i littraturen som "Sp.macroghnatus rainbow" MVH / Pontus
pontus påminner mer om kasumbe och polydon om man ser till formen på huvudet etc. macroghnatus får en riktig näbb. Personligen tror jag de3n ska plaseras i polydon facket. MVH / Pontus
fishweed här kommer lite bilder... bild 1-2 Chalochromis bild 3 Gul Occelatus bild 4-5 Ornatus (dom vaktar den hyddan lite väl noga)
fishweed Mina nyinköpte troffar från Nol fick för sig lite saker... iallafall 2st... och dom blidde lite störda av hecquin titt som tätt... hehe Kent sa oxå att dessa inte skulle "leka" iallafall inte inom det närmaste ½året... så man får väl se det som att dom "övar" eller? :D
TomNordbeck snygg några nya bilder på mina fjärilar.. kika om ni orkar klicka på länken, är tyvär inte medlem http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=428732&gid=2312540
patrickeriksson Neochromis omnicaeruleus. Bjuder på en bild i större format också: Klicka här för 1600 pixlar
patrickeriksson Paralabidochromis sp. "redfin piebald" WB. Inte lika populär som OB men jag gillar dom bättre. Klicka här för 1000 pixlar
Anders-i-Askim här kommer lite bilder... bild 1-2 Chalochromis bild 3 Gul Occelatus bild 4-5 Ornatus (dom vaktar den hyddan lite väl noga) Snygga J. ornatus!
Anders-i-Askim Paralabidochromis sp. "redfin piebald" WB. Inte lika populär som OB men jag gillar dom bättre. Klicka här för 1000 pixlar Fantastiska bilder som alltid! :D
fishweed Anders i Snygga J. ornatus! nja... dom är ju inte några papilio... grattis oxå för tusan med den lyckade kullen! =)