Den gula leptosoman var attans grann. Månne ska det införskaffas några sådana framöver.
Här kommer några bilder från mig. Ingen toppenkvalitet, men i allafall. De två första är från igår afton. Släppte ihop N. gracilisparet igen, har haft dem separerade så att honan skulle få äta upp sig. Blev en stor fight av det, men rangordningen bestämdes till sist. Första bilden är från själva fighten, andra bilden precis efter att honan har gett sig - men hon ser ändå ut som att "jag är minsann rätt stor ändå!!"
Sista bilden är från 375-karet i verkstan. Där går M. preacox för att månne kunna föröka sig utan en massa arbete från min sida. Har låtit algerna växa och skippat bladtrimning så att ynglen ska kunna få smådjur i början. Det avsnittet jag fotat gav mig en härlig "naturkänsla" - det syns inte på bilden, men det går några yngel i det öppna vattnet. Småttingarna plus algväxten gör att det ser ut som jag tror det kan se ut i naturen. Stod säkert en timme och kikade på småttingarnas jakt på föda. Trist nog är de borta nu.
Hilsen,
P
Gillade sista bilden Patrik - inte för att kavlitén (som du ju skriver) kanske är så på topp, utan mer för känslan...mina kar ser sådana ut emellanåt och så tänker man först...njaäe, här får stådas, ansas och ordnas...men, vänta nu...är detta inte ett stycke natur här hemma hos mig. Och så låter jag det, i bästa fall, vara! (åtminstone en stund!);)