Mattias777 Det är verkligt fint när sjöar blankfryser. Ett av mitt livs bästa minnen är från en blankfrusen sjö, liten måne, gnistrande stjärnor, massor med snö och skridskor. Samtidigt blir det lite höjdskräck under dagtid... men intressant bild!! Mattias, du kör på i en serie - gillar bilden mycket, men inte lika mycket som Goldenbilden. Attans trevligt foto i allafall - gillar den där blandningen mellan skarpt och oskarpt. Jag kan definitivt inte bättre, men hade fisken vinklat upp bakkroppen lite mer så hade bilden varit suverän!! Hilsen, P Tack igen Patrik. Jag gillar fenorna som svajar som ett färgglatt segel sen borde fisken haft en annan lutning. Kan tycka själv att den rödbrua bakgrunden tar bort lite fokus från fisken.
mabbo Hej! Efterlyser bilder på rovmalawisar och en undran om hur E.anagenys är i temperament och beteende, nån som har erfarenhet av den? Bilder:B. Rhoadeseii
Bright_Blue Ja den är helt klart underskattad, riktigt fina fiskar mabbo. Kan tänka mig att det beror på att de inte är så vanliga.
joe småkryp Men hörru!:D Vilka bilder...som vanligt!! Hur stor är varelsen i verkligheten - för jag antar att det inte är en hummer!;) Och första bilden är då gissningsvis avkomma till den på andra?? Starkt plåtat - ska det bli mat till victoriorna:S!?
StefanL Mabbo: Hur är arten annars i humör? Vilka andra fiskar kan man ha tillsammans med B. rhoadesi? Fin räka Patrik...odlar du sådana också?
patrickeriksson Men hörru!:D Vilka bilder...som vanligt!! Hur stor är varelsen i verkligheten - för jag antar att det inte är en hummer!;) Och första bilden är då gissningsvis avkomma till den på andra?? Starkt plåtat - ska det bli mat till victoriorna:S!? Räkan är väl ca 3cm, förhållandevis stor "Crystal Red" tror jag det är. Äggen kommer från varelsen på bilden nedan. Malawe: Det är tjejen som odlar räkorna, Körsbär samt Crystal Red och Crystal Black :)
mabbo Mabbo: Hur är arten annars i humör? Vilka andra fiskar kan man ha tillsammans med B. rhoadesi? Fin räka Patrik...odlar du sådana också? Mina är förvånansvärt lugna och snälla än så länge, de bör väl inte gå med mbunas som är lite hetsiga i temperament. De har tuggat lite på en Aulonocara hona, så de bör nog gå med lite större fiskar som inte betraktas som mat. De är snällare än t.ex N. Livingstonii.
Trollsvans Några för ovanlighetens skull hyggliga bilder från saltvattnet: http://i234.photobucket.com/albums/ee211/Troll_Angwi/310%20liter%20salt/090112012.jpg http://i234.photobucket.com/albums/ee211/Troll_Angwi/310%20liter%20salt/090113010.jpg
Niklas-Olsson 3ögonfisk från tanganyikasjön, även kallad Callochromis pleurospilus i vissa kretsar.Fasen sicken cool bild...
Anders-i-Askim 3ögonfisk från tanganyikasjön, även kallad Callochromis pleurospilus i vissa kretsar. Fantastisk bild! :D Grattis!
Johan-F 3ögonfisk från tanganyikasjön, även kallad Callochromis pleurospilus i vissa kretsar. Riktigt häftig bild med nya kameran. Du fick mig till att ta fram kameran. Men de bilderna skickar jag in i Troffetråden. /Johan
Erik-Osterlund 3ögonfisk från tanganyikasjön, även kallad Callochromis pleurospilus i vissa kretsar. Snyggt!!
Goran-A 3ögonfisk från tanganyikasjön, även kallad Callochromis pleurospilus i vissa kretsar. Grymmt fint kort deelay:D sånna får du gärna visa oss fler utav nu när du skaffat ny kamera.. Mvh Göran
Niklas-Olsson Sitter och undrar om nå´n testat att fota fisk med bygglampor på 500w över karet med en "softbox" av t.ex ett lakan? Borde väl ge tillräckligt med ljus ihop med befintligt ljus? Jaja, inte testat själv men kanske om det funkar kan det ge ett billigt alternativ till blixtar...
Goran-A Niklas Sitter och undrar om nå´n testat att fota fisk med bygglampor på 500w över karet med en "softbox" av t.ex ett lakan? Borde väl ge tillräckligt med ljus ihop med befintligt ljus? Jaja, inte testat själv men kanske om det funkar kan det ge ett billigt alternativ till blixtar... Det ger säkert mycket ljus men tänk på brandfaran det blir en väldig värme från sådan belysning. Mvh Göran