Det som jag reagerade på var att du på frågan om hur många av Golden Kalambo ynglen som blir OB svarade:Av dom drygt 100 yngel jag sett e det bara några med svarta fläckar och bara 1 med oranget i så där har vi nog svaret på mängden ob /golden avkommor..
Och det tycker jag är ett ganska dåligt påstående av en som sett alla dom f1:orna som Kenneth hade då.
Nästan alla av dom som Pelle köpte hem andra gången hade svarta fläckar och det var 20st och det måste väll även du ha sett?
Så visst måste väll minnet svikta ändå va?
Vad gött det är att läsa era kommentarer.
Jag kom ihåg för en ca 15 år sen, det var när kilesan va ny i sverige, jag fick reda på att Walter Zander i Malmö hade fått yngel på Kilesan, jag pratade med Greger i Malmö, jo Walter var beredd att sälja lite kilesa. Ja satte mig i bilen drog ner till malmö till Gregers lokal, kommer ner till Gregers lokal och säger att jag vill köpa några kilesa, Greger säger till mig, jo han kan sälja några kilesa till dig, men du får inte följa med till hans lokal.
Okej sa jag ta 10 st eller om han säljer parvis ta 3 par.
Efter ca en halvtimme så kommer Greger tillbaka med 2 par, jag tror jag gav 400 kr för dom.
eller när man var hemma hos Marcus Zadenius, då fick man inte besöka hans hemliga rum där han hade sina bästa fiskar.
Ja vad vill jag komma med detta inlägg, jo det är mycket prestige med fiskar i skåne.Janne