Har nu inrett med mycket grottor (skiffer) över i stort sett hela bottnen, kanske bättre att ha en eller två stora stenar och resten sand.
Tror det skulle vara snyggt med något blå och någon gul eller röd art, finns några sådana som passar ihop och inte korsar sig?
Om du skall ha en röd, blir det ju i så fall Firefish som är en framodlad hybrid och ganska tuff. Blåa, gula och blå-gula finns det gott om. Ser att du bor i Alingsås och föreslår att du tar en tripp till Ciklidhobby i Nol som har ett bra utbud av Aulonocara just nu - med specialpriser på en del varianter.
Du kan ju ta en titt längst ner på denna sidan:
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=57930&page=11 så ser du några av mina.
Nedersta bilden är faktiskt en Aulonocara som ingår i Jacobfreibergigruppen och jag tror att det kanske framgår, att den är mindre än de andra. Det beror på att den är yngre - jag har helt enkelt valt en yngre fisk ur den här gruppen, eftersom de är tuffare än de andra.
Vad gäller dina grottor så kan du ju pröva att ha det som du byggt upp det nu. Skulle det inte funka, är det ju bara att riva grottorna. Auloncara vill ju iofs ha en hel del öppen sandyta också varför ditt förslag med några stora stenar, låter bättre i mina öron. Det är ingen exakt vetenskap det här - man får prova sig fram lite.