HakanM Kikade på lagerlistan hos Åleds. Där fanns Hemichromis spec "Blå juvelciklid, gulfenad". Ja namnet är ju i varje fall läckert, ja en rödciklid som är blå med gula fenor, vore kul att se den på bild, någon som vet mer om denna fisk ??.
Ola-Svensson HåKikade på lagerlistan hos Åleds. Där fanns Hemichromis spec "Blå juvelciklid, gulfenad". Ja namnet är ju i varje fall läckert, ja en rödciklid som är blå med gula fenor, vore kul att se den på bild, någon som vet mer om denna fisk ??.Nej... Någon annan som vet? Hemichromis är ett systematiskt träsk och det är svårt att veta hur många och vad som är arter.
HakanM finns det någon som kommer att besöka åled inom kort, vore kul om ni isåfall kunde besikta dessa och komma med ett utlåtande.
imported HåÄnnu ingen som besökt åleds ??, de finns fortfarande kvar på lagerlistan Är kanske inte så vackra då om de finns kvar i lagerlistan än. Finns ju många snygga kolla bara i artregistret jag la till bilder på flera stycken i förra veckan.
HakanM ja kul med lite snygga bilder, spec på ankasa, verkar riktigt snygg, men kan du inte få tag på en bild på "neon", den har jag velat se ganska länge.
kajp Jag la in några taskiga bilder i denna tråden. http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=61546 Och de kommer just från Åled.