maaah Mera bilder...... Bildförklaringar: Bild2: tagen bakifrån på överinningsboxen där ser man hur högt vattennivån går på kammarna, ganska bra flöde nerför där, kammarna har jag förövrigt gjort själva och är enkelt justerbara i höjdled genom att lätta på två skruvar. Bild4: dom två förvaringsboxarna på ca50l st. den bortre kommer att fyllas med filtermatta, den hitre står pumpen i och doppvärmaren kommer även ligga i den å.. sen finns det plats för framtida utbyggningar i den.
maaah Nu är filtret klart. Jag hade tankar ett tag ifall jag skulle koppla in mitt ytterfilter och pumpa vatten från pumpboxen till filterboxen för att öka flödet igenom filtret, ytterfiltret skulle då vara fyllt med makaroner. men jag hoppar det.
KuRtaN Ser riktigt bra ut! Verkar vara smidigt att rengöra också, inte för att det lär behövas den närmsta tiden :D Lycka till med resten!
KuRtaN Kan det bli för mkt "overkill" ? :) Alltid gott att ha ett riktigt rejält filter man kan lita på.
Robin-Floridan Ahh, gamla hederliga Hammarplast-boxar kan man ha till mycket, jobbade där förut... Fint jobbat! :)
classe lite svåra att limma bara, men smältlimm funkar ju alltid dugligt. men den ser snyggt din där med den akvarium där så snart den är klart..