Ska jag vara ärlig så är jag inte intresserad längre av hockey, tycker inte det finns någon lagkänsla kvar, bara massa nya spelare och kortsiktigt tänk. Tror hockeyklubbarna skulle kunna lära sig mycket av Kalmar FF tex. Har hållt på HV sen 95 pga av att de kommer från Småland. Har heller aldrig förstått varför man hejar på ett lag utomsocknes (från landskapet där man kommer ifrån). Har haft lite sympatier för Rögle i år hoppas de klarar slutspel, gör inget heller om det går bra för Skellefteå. Tycker det är kul när David kan slå Goliat.
Precis det jag menar! Många lag saknar hjärta och klubbkänsla. Linköping har knappt någon, Hv71 likaså. Vad hade dessa lag varit utan deras feta plånböcker? Luleå har exemeplvis Lindgren, Omark, Harju, Lindkvist, Modig, Styrman som unga lovande lirare som är födda med Björnen på bröstet. Kombinera dessa med gamla lulestofiler som Jan Sandström, Burström. Finns nog inte många andra lirare i ES som har samma hjärta för klubben.
Molin för Brynäs är ett annat exempel, även om jag ogillar han otroligt mycket. Jacob Markström är en annan.
FBK stoltserar med Jonas Gustavsson, någon mer?
Egna produkter är något som man bör värna om, det är även dessa som ska bära det kommande Tre kronor när Linköpings och Hv71 hela lag spelar för Slovakien och Tjeckien.
Oj så jag njuter att lyxlagbygget Frölunda är bakom oss...