Så var då lottningen över och kvartsfinalerna blir enligt nedan
- Färjestad-Brynäs
- Linköping-Skellefteå
- Frölunda-Luleå
HV71-Timrå
Blev ju som väntat Brynäs för vår del och detta kommer att bli välbesökta matcher, då ju Brynäs är ett av de lag i serien som har supporters runt hela landet, och som brukar fylla arenorna. Det ger förstås lite + i kassan även för Färjestad när de är på besök. :D Tror förstås att mitt lag kommer att prestera bra, och antagligen vill stänga kvarten så fort som möjligt. Tippar på 4-1 i matcher.
Sedan när det gäller övriga lag så ser Linköping-Skellefteå ut som att Linköping utan problem tar sig vidare. Tippar 4-2 till Linköping
Frölunda-Luleå blir förstås den riktigt tunga matchserien att följa. Luelå har ju visat styrka tidigare så jag tror nog att de kan stå upp lite mot Frölunda. Att Frölunda valde Luleå blev jag lika förvånad över som de så kallade "experterna", men efter att ha sett notisen i morse om att Frölunda valde dem utifrån den friktion som finns mellan Frölunda och Timrå gällande sportchefen Kenta och ett antal spelare som togs med från Timrå, så inser man att det kan vara tändvätska för Timrå, och det vill man undvika. Av två onda ting blev det därför Luleå. Tippar att detta blir den jämnaste serien. 4-3 till Luleås fördel.
Sist men inte minst HV71 och Timrå så tor jag att det kan bli ganska intressant också. Tror dock att HV71 drar längsta strået tack vara Liv som vaktar där bak. han brukar tända till extra i dessa lägen. tippar 4-2 till HV71.
Nå, det var min analys. Hur lyder era?