För min del märker jag ingen större skillnad med NLS i jämförelse med AN Excel. För troffarna fick jag lite problem med foder övergången varför jag återgick till Supervit. I malawikaret (kört NLS ca 3 månader) tycker jag mig märka en viss ökad aktvivering, men inga skillnader i färg, lekvillighet etc förutom hos praktbotiorna som jag inbillar mig har fått en kraftfullare färg.
Med detta i åtanke och att priset mer än det bubbla på AN Excel tycker jag inte det är NLS är värt pengarna och kommer inte köpa mer när burken är slut.
I vissa burkar märker jag ingen skillnad heller, i vissa märker jag större skillnader, i vissa minimala om vi pratar färg och aktivitet och leksug.
I det stora hela, dvs ca 150burkar totalt som det körts NLS på nu ett tag så märkar jag en stor skillnad, positiv skillnad, hade jag bara haft 1 eller 2 burkar att testa på kanske skillnaden inte uppmärksammats på samma sätt.
Det är väl ungerfär 25% dyrare mot AN ifall man jämför storpackspriser.
Det absolut bästa med fodret är ju att min lathet trivs med det, samma hink till omnivorer och karnivorer, och alla mår bra av det.
Jag tror att man måste komplettera med tex OSI vivid color för att få ett tillfredsställande resultat, OSI är tillverkar ju ett väldigt bra foder, det ger lagom med färg, inte överdriven färg.
Så jag "tror" att min lösning i framtiden blir ca 75% NLS och 25% OSI vivid color, men det är bara vad jag tror och tro passar ju bästa i kyrkan iof =)
Ps. jag har hitills inte sett någon fisk få pigment fläckar av NLS, inte sagt att det inte kan hända.