Per Jag har aldrig handlat av PWSS så jag försvarar inte dem på något sätt (om det nu kan misstänkas efter mina tidigare inlägg). Men även om jag tycker att det givetvis är att föredra att man får svar på sina mail så är det faktiskt så att man kan välja på två sätt att handla akvarieutrustning, elektronik eller andra produkter:
1: Lokalt i butik med möjlighet att träffa försäljarna, knyta kontakter, diskutera vilken lösning som är lämpligast för just mig, försäkra sig om framtida support samt leverans på sekunden så man får med sig prylarna hem direkt.
2: Till lägsta möjliga pris, det vill säga via nätet eller annan form av "postorder".
Den som tror att det i längden går att kombinera alla fördelar ovan lever nog inte i samma ekonomiska verklighet som jag gör.
Tror jag förstår vad du menar, håller med till stor del. Men visst är det trevligt när man har några mil till närmaste tätort att kunna beställa varor via nätet och kunna få dom i brevlådan eller kunna hämta ut dom dan efter. Tycker faktiskt att den övervägande delen av näthandel funkar så, åtminstone sånt som jag handlar. Hur många gånger är det inte slut hos den lokala handlaren, hur trevlig han är så brukar han få leveranser en gång i veckan per återförsäljare. I och med det går det ofta fortare att beställa via nätet.
Allt har sina för och nackdelar förstås, själv försöker jag handla det mesta av min lokala handlare som förövrigt har riktigt bra priser. Men ibland hinner man inte ta omvägen förbi honom och då är det bra att det finns nätbutiker som man kan lita på.