När jag var yngre, var jag en del på rally. Bodde i Finland på den tiden, så det kanske förklarar saken. :)
På den tiden körde Juha Kankkunen, Markku Alén och Hannu Mikkola. Bara för att nämna några idoler som dyker upp i huvudet.
Det enda rallyt i gällivare som man kan titta på är Lunchraggen i Malmberget mellan gymnasiet och folkets hus och på fredagarna går ett vilt rally till stugorna ute i byarna...
De gamla idolerna du nämner har man ju spanat av i skogen - och helt rätt, det var ett tag sen...Hannu Mikkola med den första 4-hjulsdrivna Audin (quattron) som sopade banan i några år innan detta blev standard bland värstingarna...Markku Alén och hans Lancia, som kanske inte egentligen hörde hemma på en skogsväg?! och så Juha Kankkunen som väl kan sägas vara det moderna finska rallyundrets fader...för sedan står ju finnar som kör fort i skogen som spön i backen...
Jag är för tillfället oerhört imponerad av den unge (så där 20-år) Jari-Matti Latvala och kör som om han var född vid ratten, vann Svenska förra året och är definitivt en coming man. Hirvonen är ju också duktig - han är för evigt förknippad med en "älgomkörning" i 150 knuta i ett Svenska rally för 7-8 år sedan...
Ja, nu är det som bäst, strax innan vi ger oss av mot riktig vinter och fartvidunder...men vinter, det har du väl haft en längre tid Henrik?