Uffe LindströJag tycker generellt att de som sköter artregistret kan byta ut texter, bilder och filmer i artregistret när man får in bättre material. Naturligvis är det bra om man kan utöka platsen för fler bilder och filmer, men det bästa först.
När man kollar runt i artregistret så kan man ana att det verkar lite känsligt att byta gamla introbilder mot bättre nya.
Tittar man på bilderna så vill vi inte bara att de ska vara bra utan även visa arten så att man kan identifiera den utifrån bilden. Dessutom bör den vara 1000 pixlar bred(eller hög) eller mer. Så en fräck inzoomad bild som inte visar något särskilt är i min mening värdelös i artregistret. Undantag kan dock vara tänder, genitaltofs eller andra artspecifika detaljer. Men ska jag vara ärlig hur jag personligen agerat tycker jag det är viktigare att få in bilder vi saknat än lägga in bilder på fisk vi redan har bilder på. Min liksom alla andras tid är begränsad så man får prioritera.
Känner du att du har något att tillföra i exempelvis Sydamerikadelen kan du få behörighet att administrera.