larsa
hej
nu är det fredag igen...funderar på händelser i vår a kar som kanske blir sanningar eller typ betraktelser i den enskildes ögon..kommer att dra några exempel. och fråga på alla sant eller falskt.fyll på med flera om ni kommer på nått...1:eldbukar kan gå ihop och mota bort större fisk?Alltså tex 6 eldbukar slår sig ihop för att avisa en fiende!..sant eller falskt?
2. en svärdbärar hane vaktar alla ynglen!
3.mina korsbarber beteer sig som pirayor o siktar in sig på ett byte o sliter det i stycken :ett av dessa har jag sett själv...gissa vilket
Wilhelm
ett av dessa har jag sett själv...gissa vilket
Nr 3?
larsa
japp...inte så fredlig som det står i böckerna?...nyfiken på eldbukarna...intressant..svärdbärar hanen kankse var knäpp?
respeKT..på min ära förövrigt...om du nu inte gissADE VILLE....korsbarber på 15+ är tuffa fiskar
Wilhelm
Här gissas inget! ;)
larsa
Den här då ville?kan man stå utanför synfält dvs längs med ett kar o snärta iväg en pellets över hela karets längd utan att få en våldsam reaktion om man hålle cichla ocellaris?...är det nån som observareat det där med eldbukarna o svärdbärar hanen mer än dom som observerat det?menar allt är inte som det ser ut..utan man måste forska lite :)
Wilhelm
Ja det kan man säkerligen!
1. Det är natt och det mörkt i akvariet dvs fisken sover.
2. Fisken är inte hungrig.
3. Fiskarna har lekförberedelser eller leker.
4. finns säkert några orsaker till.
larsa
ja der är klart...men för övrigt så har man mycket roligt med dessa storvuxna fiskar...tänkte att detta skulle bli en lättsam tråd om ditten o datten...såg en en ljuvlig video på yuotube om en oskar som drog i ett typ snöre för att få mat...garvade hjärtligt...finns säkert massor med beteende som hänt i ett kar..som en del tror på andra inte...men tycker man kan softa lite :)