Ok, visste inte att du blivigt utsatt på det visetB( Det var tråkigt att höra men jag har även sett trasformationen du genomgått;) Man mognar och går vidare. Jag kan inte låta bli att bli lite road ibland men när det blir personangrepp så är det inte roligt.....
Tyckte det som Christer skrev för några veckor sen: Att om vi blir osams så kan vi vara vänner igen i nästa tråd låter bra. Jag har jobbat med barn förut och ibland fick jag spelet på dem men efter det så hade vi en bättre relation än förut.
Egentligen handlar inte tråden om mig men jag tycker ändå det kan vara aktuellt att lysa upp de problem som fanns tidigare och att man genom detta lägger en grund till eftertanke innan man skriver sina inlägg.
Jag var ofta i diskussion med forumsvärdar av olika anledningar och jag fick varningar. Jag kunde knappt skriva en mening utan att någon letade upp vad jag skrivit och ifrågasatte det med ibland överdrivet hårda ordalag bara för att spinna igång bråk. Styrande på ciklid.se var mycket hörsamma och observanta på vad som skedde. I ett försök att stävja hetsen runt mig och min "figur" på forumet så togs jag in att ansvara för den nya fotodelen med starten av fototävlingen. Jag var medengagerad i att plocka fram tävlingsformen och regelverket. Troligen var detta ett bra försök från styrande på sajten att dels få bort fokus från "Tricella" av andra medlemmar..men även att få bort min fokus från de jag ansåg var med i "jaktlaget". Jag bytte namn från "Tricella" till mitt riktiga namn en stund, men fick utstå en hel del skit från medlemmar som ifrågasatte varför jag blivit utvald. Efter en stund kände jag att jag inte hade tid att lägga ned på fotodelen utan avslutade det. Jag försökte sedan återgå som vanlig forumsmedlem men det gamla satt fortfarande kvar hos en del. Jag fick utstå otrevligheter via pm och mail från medlemmar och tröttnade rejält på forumet. Jag bad en stund om att få raderas som användare vilket gjordes men användarnamnet låstes. Jag återkom dock ganska snart pga mitt intresse med ciklider men även för forumet som trots allt legat mig varmt om hjärtat för alla de som är bra och trevliga här.
Jag valde då att inte återta namnet "Tricella" utan tog ett nytt namn "Malawe". Detta för att vara mer anonym och inte trigga några gamla bittra att starta om med rivaliteten på forumet. Malawes inlägg bands samman med Tricellas så på det sättet har jag närmare 10.000 inlägg.
Det här var lite av min forumhistoria och man kan gå in mer detaljerat runt detta men jag ser ingen anledning till det...men ville ändå belysa hur det var och hur det varit fram tills nu för drygt ett par år sedan. Efter det så har jag ändrat min attityd och inställning samtidigt som jag var frånvarande från sajten en stund. Nu känns sajten mycket trevligare och påhoppen är betydligt färre även om de existerar.
Jag tycker att forumet återhämtat sig väl och trots konkurrens från andra forum med liknande nisch så är detta ett forum jag alltid tittar in på..varenda dag med små undantag.