Sådärja.
Nu simmar ett litet gäng tropheops chilumba (7 st) runt och försöker göra sig hemmastadda.
De fick äran att bli första gänget på plan, fick sån beslutsångest i affären att det blev bara dem.
Såvidarevärst elaka är de för övrigt inte, just nu håller de ihop som ett litet fjortisgäng... Men de är ju å andra sidan inte så stora heller.
Sen får framtiden utvisa vad som blir nästa innevånare.
Vi får se om jag kommer ihåg att uppdatera sen när det blir fler "kompisar" i akvariet, jag har ju några alternativ att klura på.
Men jag vill passa på att tillsvidare tacka för alla tipsen!
testa melanochromis chipokae- de blir ungefär i samma storlek och borde passa, de flesta melanochromis har ett mer påtagligt beteende vid strid sk. "tail-chasing" som förvirrar motståndaren som i de flesta fall ger upp, andra mbunas har oxå samma teknik men det går så mycket långsammare-de hinner helt enkelt inte med, auratus med flera andra i släktet har egentligen inte samma kapacitet rent fysiskt mot arter som fuelliborni, tropheops eller petrotilapia men desto mer rent mentalt-det sitter i skallen så att säga, och min erfarenhet är att de i längden (det kan ta tid) nästan Alltid dominerar:) även om de är hälften så stora (med undantag för chipokae)