Putte Jag ringde faktiskt på det där så kallade 1000 liters akvariumet idag, va helt inne på att köpa det.
Så jag frågar om han kan tänka sig att sälja fiskarna innan jag kommer och hämtar eftersom jag inte vill ha dom. Men får bara till svar, va fattar du va dom kosta. Dom dyr...... - Ja men jag vill inte ha dom. - Va ska jag göra? - Ja men jag tar väll med mig firrarna då. Sa jag, så i förbi farten så frågade jag va måttet på burken va, då svarar han 200x80x60
De lär väll inte vara några 1000 liter? Snarare 900 eller så va? Så nu sitter jag här och funderar om det är värt att köpa och försöka göra mig av med fisk som jag inte vill ha, har nämligen ett 960 på g, förvisso isär skuret men för BETYDLIGT mycke mindre pengar. Och det var de som fick mig att reagera på att det inte kunde vara 1000 liter i det på annonsen. Eftersom det 960 har samma mått som snubben med 1000 liters uppgav till mig!
Nej det är rätt, håll ordning på nasarna. Försöka blåsa dig på 40 liter bara så där, vilken snubbe! :| Bättre att köpa ett gör-det-själv-paket med glasrutor på 1000 liter.
Förresten, vad är det för mått på det där ituskurna? ;)