Hej, Jag är då en amatör men har haft fisk i 30år. Nu så för nåt år sedan köpte jag en Snowball och den levde och frodades. MEn så under hösten var jag ute på jobb mycket och min fiskmatare var väl inte bra nog. Snowballen försvann. Ca 9cm stor. Mitt kar e bara 200l. Och nu idag, ca 5mån senare dyker en NY snowball upp. Max 3cm lång. Jag har absolut inte köpt en ny i sömnen..så vad har hänt? Kan någon svara mig på det? Hur vanligt är det?
Ja du, det troliga är väl att Din fiskmatare hittade liket och för att inte fä "smisk" så skyndade han/hon sig till akvarieaffären med liket och köpte en ny. Tyvärr fanns det inte någon lika stor men av något skäl som vi inte vet så ansåg han/hon att det var bättre att Du fick tro att Din "snowball" smält ner till en liten "snowball" än att den bara var borta.
Den andra förklaringen har paralleller till en icke bekräftad histora/händelse ca 2000 år tillbaka i tiden. Men den tror jag personligen inte lika mycket på.
Med några få undan tag är vi alla amatörer här på forumet. Jag vill även passa på att hälsa Dig hjärtligt välkommen till vårt forum och hoppas at Du skall känna Dig hemma bland oss