HEJ Tog dessa bilder då jag var hos Jörgen (Ankaret i Landskrona) och tyckte att dom var riktigt coola, hade alldrig sett sådana tidigare. Jag vet vad dom heter men tänkte se om det är någon här ute som har sådanna eller en annan variant i samma släkte som kan bidra med bilder.
malawijanne Tog dessa bilder då jag var hos Jörgen (Ankaret i Landskrona) och tyckte att dom var riktigt coola, hade alldrig sett sådana tidigare. Jag vet vad dom heter men tänkte se om det är någon här ute som har sådanna eller en annan variant i samma släkte som kan bidra med bilder. Ja, jag är inte så påläst på tanganyika, men när jag såg bilden så sa något i huvudet, tetrastigma ortostigma, ja något ungefär sådär.Janne
HEJ Ja, jag är inte så påläst på tanganyika, men när jag såg bilden så sa något i huvudet, tetrastigma ortostigma, ja något ungefär sådär.Janne tetrastigma, ortostigma?? Men nix.
HEJ Limnochromis auritus? Ja en vinnare!!! Det gick fort, har du möjligtvis sådana själv? Är det någon som har dom andra varianterna (abeelei och staneri)? Skulle vara trevligt att få se hur dom ser ut.
Jarnis Ja en vinnare!!! Det gick fort, har du möjligtvis sådana själv? Är det någon som har dom andra varianterna (abeelei och staneri)? Skulle vara trevligt att få se hur dom ser ut. Nej tyvärr inte men dom ser väldigt fina ut.
HEJ Är det någon som har erfarenhet av Limnochromis, är själv lite småsugen. Agro? Svår/lätt att få i lek?
specmats den var ganska vanlig på 80-talet minns jag, snygg art, den blir ganska stor har jag för mej...
Oden70 Borde var våra att få till lek då dom e en "slammis" som bygger gångar och "rum" i botten av sjön.. vet inte hur man skulle lösa det i ett akvarium? Fylla det med 30cm kompakt sand som dom kan gräva gångar i utan att det rasar eller göra konstgjorda gångar och hoppas dom leker i dom.......