Ja, så kan det ju vara och jag kan ju inte rapportera nåt som inte har nån förening att gå med i ;)
Det är väl SARFs huvudvärk att skicka en kontrollant till dig om du nu rapporterar en odling? Månne skickar man ingen om det handlar om guppy, men klipper du Otos så kommer det nog någon.
Finns för övrigt en artikel i gamla tidskriften Akvariet om odling av "vanliga" Otos (vittatus eller affinis). De lägger rommen på ett blad och hannen vaktar fram tills kläckning. Har ett stort kar som nästan är tomt på fisk, men har mycket växter och en del alger. Lurar på att dra i femton Otos och se vad som händer. Om inte annat lär algerna försvinna. ;)
Körde nyligen ner två Otos i ett 700-liters, där det redan går fyra siameser (stora). Två Otos klarar att hålla karet i hyfsat skick, det gör inte siameserna. Fin förbättring på bara någon vecka - min absoluta algätarfavvo!!
Edit: googlade lite mer och hittar ingen info om att hannen vaktar rommen. Har däremot bestämt för mig att det står om det i artikeln, ska kolla upp det.
Hilsen,
P