Jonas lite offtopic men när man är på ett föredrag på ciklidstämmor så sitter det ofta folk och fotar av var och varannan bild på skärmen. I mitt tycke är detta extremt störande att höra detta klickande genom hela föredragen.
Kan ni inte ha en kamera-gubbe som tar en bild eller två på sin höjd under föredraget på föredragshållaren och be publiken stoppa undan sina kameror?
Jag tror att någon tog bilder genom hela ad konings sandciklidföredrag på ciklidstämman i filipstad med en kamera som lät "bipbip klick" för varje foto. Det störde föredraget något enormt mycket i mitt tycke.
Jag hoppas att ni kan göra något åt detta tills nästa gång jag åker på stämma (har inte tid/råd i år tyvärr).
Tycker väl inte att klickandet i sig är något problem utan snarare blixtarna som många använder under föredragen.
För några år sedan var det klart störande med alla blixtar, men under senare år har det bara varit 2 av stämmoarrangören "auktoriserade fotografer" (jag har varit en av dom) som har fotat under själva föredragen. Inga blixtar används då heller av dessa bägge.
Dessa foton har sedan varit tillgängliga för CB - att det fotas på stämman och bilder publiceras är ju en del av marknadsföringen av NCS.