Nej! Självklart hade jag blivit galet arg där å då. Men att ventilera mitt "hat & missnöje" på att snubben va limsniffare, autist, el muslim el likn. ligger bortom min värdighet.
Systemet är sjukt,men det är väl inget nytt! Att åja sig över det kan man göra, men kommer man ut med fascistoida lösningar har man fan inte bidragit med nåt posivare till denna världen. Anser jag.
Och ja, jag tror på västindienresor och liknande för 10 mille ( ? ) för busungar i förebyggande syfte.
Och ja, jag tror på behandlingsplaner för narkomaner på en å annan mille som tar minst ett år.
Men ok, jag börjar fatta så långsamt.. så länge människor & mänskligt lidande värderas i pengar kommer vi aldrig att uppnå jämlike. Det är billigare att sluta tänka/känna och hata ist.
Jag håller med dig på vissa punkter. Tycker det är jätte bra att det finns retriter och hem som försöker hjälpa nakomaner osv. Men när man tar förövaren i försvar istället för offret som är rätt vanligt i Svensk lagstifftning. Då spottar man folk i ansiktet.
När det gäller just Lagret så drabbade det ju ingen fattig;) Men i många fall så hamnar privat personer i kläm och brottslingarna har lagen på sin sida. Att folk som blir dömda till skadestånd slipper betala tillbaka när de har ett skadestånd över sig är helt ofattbart.
Man skull kunna låta dom jobba med enklare eller svårare saker och en stor del av den inkomsten skulle givetvis betalas till offren. Men utan barmärtighet då har vi ett mardröm samhälle. Det gäller att tillämpa det i rätt propotioner då. Jag har jobbat med ligister och problem barn. När det daltas med sådanna blir dom 100 ggr värre. Det måste finnas stränghet ibland tror jag.