man blir ju riktigt sugen att besöka denna stad tack vare dina bilder och berättelser kanonbra ju;) , gäller ju bara att memorera vilka affärer och sånt man kan lita på.
fläkten där ser ju användbar ut inte bara för datorn
Det jag missat, förutom med Shek O utflykten, är Hong Kongs natur och djurliv. De flesta turister springer Nathan Road upp och tillbaka och upplever Hong Kong som ett shoppingparadis. Hong Kong är så mycket mera. Själv tycker jag inlägget om Shek O blev bra. Visade hur billigt man kan leva i Hong Kong som turist och ändå uppleva några av världens mest fantastiska turistupplevelser. Mitt arbete gör att jag inte hinner med naturen denna gång. Jag trodde att påskhelgen skulle vara ett andningshål men så blev det inte. De flesta affärskontakter tror att man vill boka möten på helgen bara för att man är hemmifrån på jobb. Jag brukar säga att Hong Kong är det enda ställe i världen jag åker på jobbresa till med nöje. (Nu reser jag ju inte så mycket som det låter men i alla fall.)
Jag tycker mig själv vara relativt bevandrad i Hong Kong och mina kinesiska vänner skojar och säger att jag vet mer om Hong Kong än dom vet. Det händer ofta att jag får visa dom saker som vi pratar om. Trots det är det så att jag sällan hittar tillbaka till affärer jag tittat in i och jag har lärt mig att ser jag en sak jag vill ha så köp den för chansen att jag inte hittar dit igen är ganska stor. Chansen är ännu större att prylen är såld om det inte finns massor av den. Tre laptopfläktar är alla som fanns. Fläkten har USB-kontakt så har dina akvarier USB-port så OK. (HaHa)