imported
Hej!
Hej!
Eftersom man nu dricker så mycket öl på ciklidstämman skulle man kanske istället kalla ciklidstämman för ölstämman/Ann-Mari
Robin
Här kommer bilder från idag och middagen. Bilderna är tagna med min telefon så det är inte lika bra kvalisort som det brukar vara.
Lars-Andersson
Hej!
Du Jonre får dricka hur mycket du vill för mig gnäll sen inte när du spyr,nej öl är mycket ointressant jag föredrar diskus/Ann-Mari
Håller med Dig Annmari, men varför satt Du inte och lyssnade på de utmärkta föredragen. Du sprang ju mest omkring utanför? Jonas var ju inte ens hos oss. Han jobbade säkert. Bilden på pilsnern var säkert beställd av Jonas när han satt hos frisören. Ja Du Jonas, undrar vad frisören sa när han klippte av Dig håret.
specmats
Här kommer bilder från idag och middagen. Bilderna är tagna med min telefon så det är inte lika bra kvalisort som det brukar vara.
(ser ingen skillnad i kvalite) men underhållande bilder! -tack:)
Lars-Andersson
Bilder med telefon??? Uj Uj Uj vad tekniken går framåt.
Olorin
Lars Bilder med telefon??? Uj Uj Uj vad tekniken går framåt.
Eller så är det glasögonkvaliteten som sjunker om det inte går att se skillnad ;)
imported
Hej!
Hej!
Lars jag lyssnade men hade också annat för mig träffade folk utanför föredragsrummet, jag hörde Erik Åhlander Jörg Stendker med med fler,kände du igen mig Lars hur vet du vem jag är?/Ann-Mari
ChristianAlfredsson
Bilder med telefonen funkar ju kanon. Gissar att det är en Canontelefon.
Robin
Christian Bilder med telefonen funkar ju kanon. Gissar att det är en Canontelefon.
Nä, en Äppeltelefon. =)
imported
Hej!
Hej!
Undrar vem som tjänade mest på stämman arrangörerna av akvariehelgen eller Ölbryggerierna?/Ann-Mari
Gabbi
Bryggerierna behöver inte stå för ev. förlust som kan dyka upp, så det var nog dom som tjänade mest.
ChristianAlfredsson
Lite mer fokus på ciklider!
Jag vill gärna se mer bilder + få veta lite om föredragen. Var det något som var riktigt bra osv...
Gabbi
Jag hann ju inte se allt på alla föredrag, men har diskuterat dem i varierande grad med föredragshållarna innan, och hann slänga ett getöga då och då.
Jag tyckte att Janne Westers föredrag var mycket bra. Det sammanfattade hela hans syn på akvariehobbyn, och ledorden är det enkla och det naturliga. Detta förklarades på ett lättförståeligt och sympatiskt sätt tyckte jag.
Anton är givetvis en annan favorit, och hans föredrag var mer av artöversiktstypen. Han täckte in rejält med arter som ännu inte är så vanliga i hobbyn men som jag hoppas att fler kommer att upptäcka.
Erik Åhlander bjöd på sig själv rejält och fick med både bibelläsning och lite teaterspel.
Carl Westholms tanganyikaföredrag tyckte jag var speciellt just för att det inte visade en mängd bilder på fiskar och färgskillnader mellan olika stenhögar, utan var mer allmänt och även visade att det går utmärkt att leva ut sina drömmar trots små barn!
Leopoldi
Jag tyckte det var en väldigt lyckad helg. Mycket folk o fisk och fint väder.
Robin
Jag är jättenöjd med helgen. Allt har flutit på mycket bra hela helgen och jag har inte hört några större klagomål. Riktigt skoj att ni gillade det!!
Jag orkar inte gå igenom bilderna idag så vi får se när jag lägger in bilder.
Min favorit var också Janne Wester men Sune Holm var absolut inte långt efter.
Guess what, Gabbi har tagit över ordförandeklubban in VAF. Mitt Malawi får ge sig i förmån för avloppsgrå västafrikaner. ;)
Prayerman
Jag är jättenöjd med helgen. Allt har flutit på mycket bra hela helgen och jag har inte hört några större klagomål. Riktigt skoj att ni gillade det!!
Jag orkar inte gå igenom bilderna idag så vi får se när jag lägger in bilder.
Min favorit var också Janne Wester men Sune Holm var absolut inte långt efter.
Guess what, Gabbi har tagit över ordförandeklubban in VAF. Mitt Malawi får ge sig i förmån för avloppsgrå västafrikaner. ;)
Att håva inte lite vinster gör väl inte helgen sämre! Sunes pass gillade jag väldigt mycket. Dels var han mycket inspirerande talare och så är jag ju rätt het på inredning.
Rickard
Helt klart min mest lönande stämma :D :D :D
Efter många förhandlingar och försäljningar fick jag ihop 4 st Altum och 2 st L46
Det hjälpte med 5 vinster på lotterierna varav 1 st FX5:a :D
Att folk inte går på stämman är för mig obegripligt, man går ju plus
Gabbi
Om någon är nyfiken på alla rätta svaren från frågesporten så är dom som följer:
1. Trädet var ett gummiträd, och som rätt svar godkände jag också ficus eftersom det tillhör ficusarna. Det indianska namnet var Kautschuk, men det var det ingen som kunde.
2. Floden med utloppet söder om Trinidad och Tobago är Orinoco.
3. De nio länderna som Amazonas sträcker sig över är Brasilien, Colombia, Peru, Venezuela, Ecuador, Bolivia, Guyana, Surinam, Franska Guyana. På de svarslappar där SAMTLIGA sydamerikas länder räknades upp utgick jag ifrån de nio först nämnda eftersom det var nio länder som efterfrågades.
4. En "pirarucu" är en Arapaima gigas. Det var det en person som kunde.
5. Guyana och Surinam är de två länderna som ligger i Sydamerika utav alternativen som gavs.
6. Fågeln på bilden var en tukan.
7. På frågan om pilgiftsgrodan gäller att giftet blir mindre starkt i fångenskap.
8. En tiondel av ordens alla arter finns i amazonas. Det kunde de flesta.
9. Krokodil och Kajman finns i sydamerika.
10. Fransisco de Orellana var den förste västerlänning att resa längs med Amazonas. Detta var den mest omdebatterade frågan och tillika den roligaste :-)
Kjell Fohrman vann tävlingen, och på andra plats kom Micke Håkansson, Anton Lamboj, Micke P (MAF) och Richard Heu.
Leopoldi
Lätt läst..... :D
Wilhelm
Kul att se bilder från stämman... Själv sitter jag ute i solen och kollar in när barnen leker.
Hur är det med rättigheter ifall någon filmar och lägger ut på youtube (om det är ok från föredragshållaren) Det behöver ju inte vara hela föredrag utan klipp från någon intressant del. Skulle vara roligt att se hur det är...
Det är bara att komma till nästa stämma! Man måste vara med för att se hur roligt det är!
(Vi har redan börjat räkna ner!)