Ja, du har delvis rätt Kjell. (som vanligt).
Men den bistra sanningen är att ju mer vi sparar på våran energi, ju mer kostar det i andra kostnader. typ fasta avgifter, avgifter för totalt värdelösa vindkraftverk, eller andra så kallade sponsrade energiprojekt med miljöpartiet i spetsen. Jag har ju varit med några år nu och sett våran så kallade energipolitik.
Nej fram för nya atomkraftverk, lägg ner dom så kallade miljövänliga projekt som vindkraftverk och andra projekt.
Men som du säger så lär det aldrig bli billigare med energi.
Men det beror inte på att jag sparar, det är helt politiskt, bara politikerna vågar säga emot miljöpartiet, så ska ni se att det kan bli billig el.Janne
Det där menar jag inte riktigt stämmer. Visst, det kostar att utveckla vindkraften, men det kostade att utveckla kärnkraften också. Tog ett bra tag innan det var lönsamt. Billig el är en femma, bra el är en annan femma. Att utveckla saker tar tid och kostar. Om man kan driva saker med vind och vågor så är det helt enkelt klockrent. Vägen dit är svårare - men en bättre väg än kärnkraft. Jag är lite lack på att allt ska vara billigast, alltid. Jag är övertygad om att om vi alltid väljer det billigaste alternativet så biter vi oss själva i svansen, och dör ut på kuppen. Men, men. Det kanske gäller framtida generationer, så varför bry sig? *ironisk*
Stämman var annars finfin, och jag greppar inte varför man blir upprörd över kommentarer om en söt servitris. För det är hon, verkligt söt minsann. Man kan alldeles njuta av ögonfägring utan att ha några andra tankar i sinnet. Hon kom ut och rökte när vi stod utanför, och hjärnkontoret är fullständigt i ordning också kan jag meddela. Söt, skärpt, ung och världen framför sig - sådant gör mig lycklig att se. ;)
Hilsen,
P