Cichlidaholic Upplever det som att det är väldigt segt på köp och sälj och då har jag till och med försökt skänka bort fisk. Och inte bara rovfisk utan allt möjligt. Någon mer som har haft samma erfarenhet? ciklider.se och zoonen funkar oftast bättre.
tjornpatrik Jag har fortfarande min teori om att köp och sälj ska ligga överst på index (tror den gjorde det förr). Själv missar jag köp och sälj till säkert 90% för jag klickar in på ciklid.se, ser vilka forumposter som kommit och går in på dessa alt stänger ner. Har också haft väldigt svårt att sälja på köp/sälj avdelningen.
cfakvarielagret Ett sätt kanske skulle vara att en slumpgenerator lägger in en bild tex bredvid bannern på det som ska säljas med pris och ort
Olorin Kan ju vara jag som har fel fisk, men instämmer. Köp och sälj är stendött. Bättre på blocket eller plantswap.
Oden70 Kan ju vara jag som har fel fisk, men instämmer. Köp och sälj är stendött. Bättre på blocket eller plantswap. Håller med om att blocket e bättre... Kan det vara så att folk här har den mesta fisken dom vill ha och detta gör att det köps mindre här? När jag sålt på blocket och man frågat om dom e på ciklid.se så e det nästan ingen som e medlem här.... Så det e klart större kundkrets man kommer ut till på blocket. detta e bara en fundering ......
tjornpatrik En idé jag fick nu är att kanske ha annonserna mer grupperat när man kommer in på köp och sälj ex *Amerikanska ciklider *Afrikanska ciklider *Övriga fiskar *Akvarium / Tillbehör *Växter *Övrigt
cfakvarielagret En idé jag fick nu är att kanske ha annonserna mer grupperat när man kommer in på köp och sälj ex *Amerikanska ciklider *Afrikanska ciklider *Övriga fiskar *Akvarium / Tillbehör *Växter *Övrigt det verkar lite smalt var ska alla akvarier pumpar malar bel foder sand rötter annat
Oden70 det verkar lite smalt var ska alla akvarier pumpar malar bel foder sand rötter annat Malar=*Övriga fiskar Akvarier,pumpar,belysning,rötter =*Akvarium / Tillbehör *Växter sand,rötter foder och annat=*Övrigt Det var väl lätt Christer;)
cfakvarielagret Visst e det underbart Christer;) Så lätt att hitta.....;) Det var svårt att finna ditt inlägg under mitt STORA INLÄGG
ParSve Jag tycker också att annonserna borde visas högre upp och få mer fokus, det är ju en välanvänd funktion. Ideen om en slumpad highlight-annons är mycket bra.
Jorgen-Magnusson Ja men precis, nu är jag iofs helt ny här. Men jag har provat på sökfunktionen efter "köpes", hittar bara hit. Har letat runt i 15 minuter efter en tråd med köp/sälj... hittar inget. Jag tycker ändå att jag är rätt van att leta information på forum... Jag är intresserad av att eventuellt köpa Ancistrus av någon som har finare exemplar hemma. Jag har ett par som började yngla av sig direkt. Men jag skulle vilja hitta en som är betydligt mörkare, om möjligt nästan helt svarta. Helst i Göteborgsområdet då jag inte har bil.
Erik-Osterlund Jörgen Ja men precis, nu är jag iofs helt ny här. Men jag har provat på sökfunktionen efter "köpes", hittar bara hit. Har letat runt i 15 minuter efter en tråd med köp/sälj... hittar inget. Jag tycker ändå att jag är rätt van att leta information på forum... Jag är intresserad av att eventuellt köpa Ancistrus av någon som har finare exemplar hemma. Jag har ett par som började yngla av sig direkt. Men jag skulle vilja hitta en som är betydligt mörkare, om möjligt nästan helt svarta. Helst i Göteborgsområdet då jag inte har bil. Det finns under "tjänster" i menyn högst upp.
Ove-Planstedt Jörgen Ja men precis, nu är jag iofs helt ny här. Men jag har provat på sökfunktionen efter "köpes", hittar bara hit. Har letat runt i 15 minuter efter en tråd med köp/sälj... hittar inget. Jag tycker ändå att jag är rätt van att leta information på forum... Jag är intresserad av att eventuellt köpa Ancistrus av någon som har finare exemplar hemma. Jag har ett par som började yngla av sig direkt. Men jag skulle vilja hitta en som är betydligt mörkare, om möjligt nästan helt svarta. Helst i Göteborgsområdet då jag inte har bil. Nej det beror på att köp och sälj i forumet inte är tillåtet utan annonsering sker utanför forumet, på ciklid.org 1a sida som det länkas till ovan, ny annons gör du under menyn tjänster.
sleepy Största problemet är att de e sjukt svårt o hitta de man vill ha som köpare. Men när man väl hittar sin troffe grupp så är de andra sidan av sverige! Fixxa så de går att sortera efter ort samt även kunna på ett smidigt sätt solla ut tex ursprung på fisken malawi tangayika ect. Ifall man vet var man letar efter så ska man kunna hitta den på 10 sekunder istellet för att läsa igenom en låååååång lista..... Visst Control F funkar men det kommandot tror jag inte dom flesta vet.... samt att de inte går o söker efter ort samt ett fisk namn.... Men sen bör ni även tillåta gratis bilder, nu i dagens läge är det ren bullshit att inte låta folk lägga upp bilder som inte betalar. Förr när de faktist kostade att hosta bilder ect då förstår jag men hårdiskplats i dagens läge e fan snor billigt! Samtidigt som man löser att de flesta lägger ut bilderna så bör man visa upp en slumpvis vald bild på första sidan. som någon föreslog tidigare...
sleepy Kanske tillochmed bevaka en vis typ av sökning. tex ifall jag har dessa sökorden i bavakningen: göteborg Pemba När någon då lägger ut en ny annons på detta på hemsidan får man direkt ett mail om denna annons och slipper då sitta och kolla på köp/sälj tråden varannan dag i 10 min för att se ifall någon har lagt ut något nytt.