Jag beställde alldeles nyss, men har inte fått blaskan ännu, bara bekräftelsen att jag beställd. (Order Date Thu Apr 23 2009)
Jag tänkte testa e-kort och är en ganska tålmodig person. Efter en timmes försök hit o dit med omstart av datorn nerladdning på nytt så ville e-kortet inte funka. Fel ID kod svarade skrället hela tiden.
Jag brukar aldrig öppna instruktionsböcker eller användarmanualer, för allt ska funka på en gång i dagens elektroniska samhälle, så jag fick ringa till banken för att få vägledning. Efter en halvtimme svarade en dam och började babbla på och efter en stund när jag äntligen fick tillfälle att förklara för henne vilken felkod jag hade fått, så upptäckte hon att jag var kund hos en fristående Swedbank och då var nog problemet så att hon inte kunde lösa det på momangen utan hon kopplade mig till någon servicetekniker. Efter att ha hört "Ni har könummer 2" i en halvtimme gav jag upp. Avinstallerade e-kortet och betalade med eurocard istället. Slösade alltså bort 1½ h på att fixa en sak enkelt.
Du hade enkelt kunnat gått in på Swedbanks hemsida..loggat in som vanligt..gått in på E-tjänster och skaffat dig en kod. Så gjorde jag och jag har fristående sparbank. Man ska ha en kod som innehåller båda bokstäver och siffror...alltså inte alls den kod som du använder på minuten när du ska ta ut pengar.