malawijanne
Ja 7-1 på Österike, det kanske inte säger så mycket, men det tycker jag var kanon, vem har inte suttit och betet sina naglar, när det har gällt vissa matcher mot B nationer.
Ja jag tycker Lou Eriksson gjorde en bra debut, den här Odmyr, ja han var också kanon,( Alexander,jag vet att han heter omark).
Honken sattes väl inte på några större prov, men han såg stabil ut.
så jag tror att bengan gjorde ett bra val där, men jag tycker inte att Liv ska vara andra målvakt, nej sätt in Jonas där istället låt han få känna på hetluften.
För att tyvärr, så kommer inte Henke.Janne
Danne_K
Ja 7-1 på Österike, det kanske inte säger så mycket, men det tycker jag var kanon, vem har inte suttit och betet sina naglar, när det har gällt vissa matcher mot B nationer.
Ja jag tycker Lou Eriksson gjorde en bra debut, den här Odmyr, ja han var också kanon,( Alexander,jag vet att han heter omark).
Honken sattes väl inte på några större prov, men han såg stabil ut.
så jag tror att bengan gjorde ett bra val där, men jag tycker inte att Liv ska vara andra målvakt, nej sätt in Jonas där istället låt han få känna på hetluften.
För att tyvärr, så kommer inte Henke.Janne
Instämmer in med jonas, han har varit riktigt grym i år och förtjänar verkligen en chans. Sen så är det hur kul som helst att se omark och harjus framfart :D
Lutt
Alltså jag måste vara ensam om att Liv är utan tvekan den bästa målvakten i Elitserien, Honken och gustavsson är bra dem med men dom är inte lika bra som Liv.
Guy_P
Hade Liv varit jämnare så hade han varit den klart bästa målvakten, men inte nu.
Lutt
Jag ser liv som en jämn och stabil målvakt. Honken däremot han är riktigt ojämn och jag iaf känner mig lite nervös när motståndarn kommer in i vår zon när man vet att honken vaktar målet.
Alexander-Ylipaa
Omark leder VM's poängliga.
Lutt
Ja jag tror att Omark, Mårtensson och Eriksson kommer ligga i toppen av den svenska poängligan när vm är slut och som underdog tror jag på Thörnberg.
Danne_K
San Jose utslagna backabrist i tre kronor båg kasta dig på telefonen nu! :D in med Murray. Känns som att en stor del i förlust igår var att backarna inte orkade stå kvar på blå var sega när dom fick pucken (tog långtid på sig vid uppspel var inte riktigt med i offenciven osv) Nej in med murray kan väll hända att han kan ha lite problem nu när det är stor is. Men dom backarna vi har behöver avlastas + att vi behöver få in någon som vågar stå upp när det blir matcher mot dom lagen som kör över våra "stjärnor"
specmats
väntat att sverige skulle förlora mot ryssland, men oväntat bra svenskt spel samtidigt som ryssarna inte alls var på topp..
Lutt
Håller med specmats men som sagt bänka honken nu i detta VM. Gustavsson skötte sig fint fast visst ett mål får han allt ta på sig.
specmats
så här långt (inför 2:a perioden) är jag extremt imponerad av canada, grymma i powerplay, helt klart mina favoriter för guldet.
malawijanne
Ja det är helt oförklarigt att inte bengan frågar Henke.
USA var grymt bra igår, dom visste precis hur dom skulle spela mot Sverige, som tur var så tog Bengan tag i det i dom sista 10, sedan har vi ju Magnus och Weinhald och jönsson.
Matchen mot Ryssland var ju Sverige det bästa laget, vi hade lite oflyt.
Men som sagt var kan vi pressa Ryssland, så kan vi pressa vilket lag som helst.
Och jag hoppas och tror att husse blir Sveriges bästa poängplockare, ja nu har han börjat, Omark tror jag inte håller, inte Thörnberg heller.Janne
malawijanne
Ja 3-1 till ryssland efter första perioden, dom är grymt bra och laddade ikväll ryssarna, ja hoppas att jänkarna orkar ta tag i det annars så blir det storstryk.Janne
Lutt
Det är rätt lätt varför de inte frågat Henke....de har Gustavsson och Liv redan, två bra målvakter.
StefanL
Det är rätt lätt varför de inte frågat Henke....de har Gustavsson och Liv redan, två bra målvakter.
Har inte Henke "förbud" att spela i VM från sin klubb pga skaderisk? Har för mig att jag läste något om det så han hade i vilket fall som helst inte kommit...
malawijanne
Ja 3-1 till ryssland efter första perioden, dom är grymt bra och laddade ikväll ryssarna, ja hoppas att jänkarna orkar ta tag i det annars så blir det storstryk.Janne
Ja nu blev det 4-1 till ryssarna, dom slag av på takten.
Ja det verkar som det står mellan Canada och Ryssland, men vi har 2 outsider tjeckien och Sverige.Janne
specmats
Canada har en mental pondus och självförtroende som europeiska lag saknar tycker jag, Ryssland är (som vanligt) svajigt men dom är (som vanligt) bäst individuellt sett-men Om dom är skärpta och sammarbetar tar dom guld, vilket jag inte tror därför sätter jag mina kort på Canada.Vi får se..
Lutt
Har inte Henke "förbud" att spela i VM från sin klubb pga skaderisk? Har för mig att jag läste något om det så han hade i vilket fall som helst inte kommit...
Jasså? Ja så kanske det är men jag tror inte vi har råd att offra mer spelplatser på en målvakt, vad har vi 3st platser kvar nu efter att Oduya djurgårdshuliganen kom med.
Jag har Schweiz som underdog:D
Guy_P
Jasså? Ja så kanske det är men jag tror inte vi har råd att offra mer spelplatser på en målvakt, vad har vi 3st platser kvar nu efter att Oduya djurgårdshuliganen kom med.
Jag har Schweiz som underdog:D
Oduya djurgårdshuliganen gjorde Sveriges 1:a mål och var riktigt duktig hela matchen. Din underdog visade sig vara mycket under isen :D
HaE
3-1
Härligt 3-1 mot Tjeckien. Gustavsson vilken suverän målvakt. Det ända dåliga var domarna , som hade innebandy nivå i sina bedömningar. Men skitsamma vi vann. Men snälla viasat. Gör er av med Håkan Södergren han är ju bara tragisk.