Medlem fyra månader, fortfarande inte full tillgång till forumet.
Jag vet att det sköts ideellt, men skulle det inte gå att lösa?
Kanske genom att ge mig en mailadress där jag kan skriva och fråga efter mitt medlemsnummer, inte så oöverkomligt, eller hur.
Jag förstod inte att medlemsnumret stod bak på förpackningen till ciklidbladet.
Så jag slängde påsen, himla dumt förstår jag efteråt.
Stoppa ett medlemskort där på en gång.
På andra forum jag är medlem i existerar inte problemet, då själva forumet inte gjort skillnad på betalande och icke betalande.T.ex
http://www.svensktmodellflyg.se/forum.asp?viewmode=0
Den som bidrar med bilder tillför ju något som även medlemmar har utbyte av.
Jag trodde i min enfald att när jag betalt medlemsavgiften skulle det några dagar senare komma ett mail med inloggningsuppgifter och få (full) tillgång till forumet.
Samma irritation uppkommer när jag besöker zoopet.
Där kan jag ta del av allting, men vill jag själv bidra till de andra medlemmarnas utbyte, då ska jag betala. En, enligt mig, inkonsekvens som känns underlig. Alltså betala för att bidra, det logiska borde vara att betala för att få tillgång till de andras erfarenheter. En sak som kommer mig att aldrig bli medlem där.
Nu är ju ciklid.org en förening för ciklidintressenterna, och det är ju jag också. Därav min betalning till medlemsavgift.
Med förhoppning om att tiden mellan betalning och tillgång till forumet förkortas/förenklas ordentligt i framtiden.
//Olle i Rättvik
Tillägg
Kom ihåg att vi som inte varit medlemmar förr vet inte hur rutiner och annat fungerar just här.
Jag vet bara hur mina modellflygsajter funkar, förresten odla.nu en trädgårdssajt behöver jag inte heller betala för att lägga in bilder.
En liten "hint" när man söker medlemskap kanske skulle underlätta.
T.ex. Får du inget medlemskort så läs på ciklidbladets baksida annars får du medlemskortet inom ett år.
Jag har dessutom handlat grejer i en av föreningens rabattaffärer för tvåtusen utan att kunna åberopa mitt medlemskap.