Förlåt om jag stjäl tråden lite men jag är lite intresserad av korsningar och deras defekter. Varför tror du inte att red empress kan vara inblandad i firren?
Och vilka tror du är inblandade. När man korsar fisk går saker och ting inte alltid som det ska och ibland ligger faktan bakom fisken närmare än vad man tror.
Ja, jag har tyvärr inte gått så länge i skolan, biologi och naturvetenskap vet jag inte vad det är, så jag lär aldrig kunna förklara det genetiskt.
Men jag har en del erfarenhet att odla malawiciklider.
Ja jag och Ola har haft en del diskussioner när det gäller inavel och malawiciklider.
Men när någon påstår att det finns red empress inblandat, vilket det kanske kan finnas, då tycker jag att han ska mera belägg än att han har pratat med sina tyskar akvarister.
Jag skrev ju att jag kunde bevisa att firefishen var en aulonocara med två st aulonocara en röd rubin och en kejsareaulonocar, ja jag kan bevisa det med kort, för att jag har fortfarande kvar hannarna.
Och självklart alla yngel jag drar fram från firefishen, det finns inte ett enda som inte ser ut som ett auolonocara ynge.Janne