Har aldrig kommit upp i 30 grader här så då borde det ju funka även för mig står just nu 28,9 och det är där omkring det brukar vara och har även vart så under vintern.Efter vatten byten så går tempen upp från 23-24 till 28 grader bara på ett dygn men sen så stannar det där.Känns ju ändå som att det kanske är lite för varmt att dom går i 29 grader året om? .Kanske skulle ta och kolla runt om jag kan hitta nån annan pump det är denna som jag har nu http://www.pwss.se/product.php?productid=1911&cat=288&page=1 och den drar ju 80 watt om jag kan få ner förbrukningen till runt hälften så kanske temperaturen faller nån grad till? Tack för tipsen.
Du e medveten om att den pumpen du har kan du även ha utanför karet?? Bara att annsluta 1 slang för insug samt ett för utblås, stoppa slangarna i karet och starta.. E samma modell som sitter i eheim 2050 och 2060 ytterfilter bara olika pump volymer...
Men har själva eheime 3000 kompakt och det e ställbart mellan 1500-3000L och det funkar kanon.. Hade det inann i ett 450 kar och det var rena vågmaskinen..
Kanske något att testa istället?? Och det tar betydligt mindre ström....