Johan-F Jeg synes også det virker som om det er bedre jo fler de er. Er det deres inntrykk også? Visst är det så, desto fler desto bättre. Begränsningen är att bibehålla en bra vatten kvalité vilket är nödvändigt för deras hälsa.
Johan-F Johan Har haft dem ett par omgångar men aldrig blivit helt nöjd. Helheten blir ofta för svart, vill ha individer som har stora röda fläckar med kolsvart kropp. Jag har ett par bilder på en grupp som jag fotade för ett par år sedan som är i mina ögon den snyggaste grupp jag har sett - hittills ;-) Jag lägger upp bilder lite senare när jag sitter vid datorn. Här kommer de bilder jag lovade tidigare på de körsbären som jag fotade i november 2009.
DaRe Johan Här kommer de bilder jag loavde tidigare på körsbären som jag fotade i november 2009. Grymma bilder!!!
Johan-F Tack Shade och DaRe:-) De simmade i 2 meters kar och till antalet var det runt 40 stycken. När jag såg dessa första gången så kunde man ju inte bli något annat än väldigt förtjust i Körsbär.
Johan-F Ja det er jeg helt enig i. Jeg kjører alltid dobbel filtrering. Antar dere gjør det også? Jag använder mig av dubbla eheim 2252 vilket fungerar väldigt bra hos mig. EHIEM är så driftsäkra och även vid hårt igensatt filter så är det bra tryck. Vad använder du dig av?
specmats Förstår att du litar på Eheim då deras tillförlitlighet är superb, bara tunze kommer i närheten i kvalite
Johan-F Förstår att du litar på Eheim då deras tillförlitlighet är superb, bara tunze kommer i närheten i kvalite Tunze har jag aldrig haft men efter haft en del "no name" pumpar som har gått sönder så kommer jag fortsätta att använda mig av EHIEM.
Shade Johan Jag använder mig av dubbla eheim 2252 vilket fungerar väldigt bra hos mig. EHIEM är så driftsäkra och även vid hårt igensatt filter så är det bra tryck. Vad använder du dig av? Jeg bruker eheim 2260 x 2 og eheim/tunze sirkulasjonspumpe(r). Har prøvd både fluval fx5, boyu og div andre filtre. Men eheim er kongen i mine øyne. 😀
Johan-F Nu kommer det bli en hel del bilder kommande veckor på mina troffar som jag både har och haft. Vi börjar med Bulo Point "Körsbär" som det även kallas. Har haft dessa i tre olika omgångar och det var ett tag sedan jag sålde av den sista gruppen. Del 1 av 12.
GraTis Johan Nu kommer det bli en hel del bilder kommande veckor på mina troffar som jag både har och haft. Vi börjar med Bulo Point "Körsbär" som det även kallas. Har haft dessa i tre olika omgångar och det var ett tag sedan jag sålde av den sista gruppen. Del 1 av 12. Nu blir det med andra ord jobbigt för oss som vill ha mer troffar 8). Fina bilder på fina fiskar.
Pabbe Vilka skönheter, Golden Kiriza. Är de en urvalsodlad kiriza eller en mutation som finns i sjön?