Trewasae är bland mina favoriter i släktet, kommer ihåg typ 1982 när ja såg just trewavasae för första gången på Malawi&Tanganyika import i sumpan, som en riktig "greenhorn" blev ja mäkta imponerad av dessa stora främmande ciklider:).
Vore intressant och veta ifall du märker nån skillnad på dessa i jämförelse med dina troffar?
Det var tider det när man sprang på Malawi & Tanganyika Import i Sundyberg. På slutet av -70 & början av -80 talet så var det mycket nyheter runt Aulonocara, eller rättare sagt det var de man hade intresse för.
Åter till P. Trewavasae för stunden är det väl lite för små för att se något utmärkande jämfört med troffarna. Blir kul och se dem i samma burk, men jag vill åtminstone vänta några veckor till innan sammaslagningen sker.
Det enda som är lite märkligt eller om det är ett beteende som är vanligt är att dem söker väldigt mycket skydd genom att simma ihop som en grupp, men det behöver ju inte vara något då jag endast haft de några veckor, de kanske känner sig fortfarande lite otrygga.
Jag återkommer lite längre fram och berättar hur det går.