Är avis på ditt garage, som föregående inlägg sa välplanerat, snyggt och massa nerlagd energi.
Jag har aldrig riktigt förstått den hänförelse som vissa har för dubbar. Du som har flera olika troffe grupper - Vad tycker du är tjusningen med dubbar framför andra varianter (Musanga, Bemba,...)?
Tack RobbanG:D
Med anledning av dubbar, visst håller jag med dig om att tidigare hade jag stårt och förstå vad är det för speciellt med dubbar, inte förrän nu när man har haft dom ett tag:D. Måste säga att ha en grupp på 60 st. som jag har kolsvarta kroppar med ett nästan självlysande vit band och det blåa huvudet gör dom väldigt speciella. Mina är ju inte utfärgade ännu men helt klart så tror jag till hösten/vintern så kommer det vara ett av de kar som jag och många andra kommer gilla. För att få en liten brytning till det svart/vita så har jag 6 st. apelsinciklider som ger en härlig färgklick till karet.
Jag skall se om jag inte kan få till en gruppbild som visar det jag försöker beskriva.
[/quote
]duboisi kan vara riktigt läckra som halvstora sen om de blir (för) stora tappar de nästan hela bandet vilket är trist, skulle ja ha dom skulle jag se till att de inte blir större än 8-10 cm
Håller med specmats att dom är riktigt läckra som halvstora. Men jag måste säga det tycker jag om all fisk i princip, när den blir äldre så tycker jag att de flesta exemplar tappar en del färg och börjar dra på sig skador/sår.
Med anledning av tappa nästa hela bandet på dubben låter intressant? Gör även den dominanta hanen det? Varför jag undrar är för att det jag har sett på en lite större dubbe ca 8 cm som jag har. Den har haft ett smalt band när den inte trivdes. Nu när den verkar piggare och trivas så har bandet blivit riktigt fint. Funderar på om det har med om en äldre gruppen är i obalans och det slås och stångas för mycket på äldre dar att de kan tappa bandet då?
Hälsningar
/Johan