Har denna Musanga hamnat i topp tre på min önskelista på vilken Moorii jag skall köpa. Jag har en black och en Red grupp, Så nästa blir en ur mooriigruppen. Topp tre består av följande mooriis=Nkonde, Musanga och Ilangi
Dina otroliga bilder på musangan är tveklöst anledningen till att den knuffat sig in på min önskelista :)
Nkonden o Musangan är rätt lik varandra, så där kan det nog handla om tillgång när den dagen kommer att jag skall köpa en grupp till.
Har du musangan i ett 600 eller ett 200? Undrar dåm dom verkar färga grymt bra och det brukar påvisa att dom trivs.
Kul att mina bilder har bidragit till att Musangan är en av topp tre på din önskelista:D
Nkonde och Musanga är precis som du säger klart lika varandra, så i slutändan är det nog vad man får tag i som styr vad det blir.
Har haft 21 stycken Vf i ca 1,5 år i 200-liters fungerade kanon. När jag införskaffade mig 600-liters karen så funderade jag ganska länge över om jag vågade flytta Musanga-gruppen då de endå är relativt få. Till slut så bestämde jag mig för att flytta VF-gruppen samtidigt som jag hade så pass mycket yngel så att det totalt blev 50 stycken.
Klart mäktigt och se dessa 50 musanga färga ut i ett och samma kar. När det gäller utfärgningen så är de flesta väldigt gul/gröna mest hela tiden. Denna grupp kallades för T. moorii YELLOW "Musanga" när jag köpte dom. Har dok en hane som är White, funderar på ibland på att dra fram en grupp som är som den hanen dvs. vit kropp med plomfärgat huvud skulle nog kunna bli en häftig troffe:D.
/Johan