Micke Fick hem ett stort par Festae för någon vecka sen och det hela började med att honan fick tarm problem men det lyckades jag häva så hon har börjar äta igen,däremot kan inte hanen lämna henne ifred vill tydligen leka för han spänner upp sig försöker imponera på henne när hon inte bryr sig så biter han henne så skador uppstår ...jag har särat på dom nu låter honan få gå äta upp sig i det stora karet nu läka skadorna blir ganska stora när det är så stora fiskar det har ju resurser,Hanen går i en fångst kasse model större så länge har inget annat kar ledigt men jag tror han klarar det för käka gör han även i den...Finns väl inte så mycket annat göra vänta se om det ändrar sig?
Vänta då tills de leker, då ska du få se på action. Festae kan vara grymt hårdhänta mot varandra och andra. De kan nog vara ganska svåra att få ihop synkade par av. Ibland går det, ibland inte. De jag hade var totalt galna och försökte slå ihjäl allt som kom i deras väg. Håll ett extra öga på dem när de går tillsammans. Finns risk att du får sära på dem efter varje lek. Hoppas ändå att du får ihop ett stabilt par, de är ju så grymt snygga.